lördag 12 november 2005

När ensam blir apatisk

Varför blir jag alltid så apatisk när jag är ensam..? Jag sover inte, äter inte, pratar inte... Jag gör absolut inte ett piss! Ryggraden ser ut som en vissen banan - ve och fasa om den förblir i den formen när jag reser mig upp! Vad som är ännu mer skrämmande är att byxorna tycks ha växt fast i stolen! En placeboeffekt givetvis - orsakad av att jag är totalt omotverad att flytta arslet från stolen framför datorn för att ens gå på toa, ta en macka eller glo på TV för omväxlings skull.

Jag sitter alltså vid datorn halvt avsvimmad av näringsbrist och med uringula ögon på grund av att jag inte orkar gå de fem meterna som jag har till WC. Internet slukar min själ och verklighetsuppfattning samtidigt som idiotiska minispel dödar min tid som jag egentligen borde använda till att vara en duktig student och plugga för att klara alla omtentor som hänger över mig. Som bekant är omtentor egentligen tentor som man kuggat på en gång för länge sedan - i mitt fall på grund av att jag gjort ALLT utom att plugga. Tentaperioderna är enda tiden på året då min lägenhet ger ett så rent och välorganiserat intryck att man nästan kan spegla sig i det.

Min räddning är äntligen här! Jag är turligt nog hundvakt i helgen och min lilla söta skyddsling kom precis hit, så nu blir det massa hundbus istället! Yeeehaaaa :P

P.S. Jag önskar mig en hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar