måndag 20 juni 2011

Lugnet före stormen...

Barnen sover och jag har precis plockat undan efter fikat. Golvet är fortfarande fyllt av utspridda leksaker och muffinssmulor (de blev torra, men såg väldigt fina ut!). Storebror klarade faktiskt av att dela med sig litegrann av sina leksaker till kompis L, med undantag för några återfall och något mindre utbrott.

Jag sitter nu och tar igen mig innan nästa våg av vardagligt moderskap, lyssnar spänt efter minsta pip från de två sovrummen och får hjärtat i halsgropen så fort jag hör något.

Dagens bedrift: Jag har ÄNTLIGEN plockat ner julbelysningen från fönstrena!
I juni… Det bara blir så med två barn, vi hinner bara med need-tos och blir det en stund över så tänker jag nuförtiden att jag kan unna mig några minuters vila! Den där stunden inträffar dock väldigt sällan.

Nu till ritbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar