måndag 27 juni 2011

Aj aj aj

Mammaryggen gör ont… Idag har smärtan nått helt nya och för mig, hittills, okända höjder! I morse körde jag runt Storebror i en trävagn och plockade leksaker från golvet och då var det något som bara small och sedan dess har det gjort fruktansvärt ont mellan/under skulderbladen. Om man lägger på den gamla smärtan i svanken och stickningarna längs vänster sida tillsammans med de förbaskade foglossningssmärtorna som inte vill försvinna (fattar inte kroppen att den inte är gravid längre???) så är det helt enkelt inte så kul att vara mig just nu. Foglossningstramset har blivit lite bättre sedan jag slutade gå så mycket (M tar hand om kvällsnattningsturen) men det finns ändå kvar och dränerar mig på energi. Energi som egentligen ska användas för att hålla tålamodet uppe.

Men energidepån fylls på lite av de bra stunderna på dagen; Vi städade lekrummet idag och det högg till i ryggen så att jag ropade till. Storebror undrade givetvis vad som var fel och när jag sa att jag fick ont i ryggen så kom han fram och masserade och pussade mig där <3 Så underbar!

Lillebror har det jobbigt med andningen, vilket gör att han har svårt att sova stackarn. Han har varit så trött och lättretlig idag men emellanåt skiner hans riktiga jag igenom och han ler och skrattar. Även det värmer mammahjärtat och jag inser att jag nog klarar några timmars skrik och smärta till. Bara ös på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar