onsdag 1 februari 2012

Vänner

Vänner <3
Efter dagis var vi på besök hos kompis L och hennes lillebror. Även kompis C var med. Och så vi tre mammor också (och givetvis Lillebror). Barnen verkade ha väldigt roligt och det var så kul att se hur Storebror interagerar med andra barn i sin egen ålder! De höll varann i handen, dansade tillsammans och var allmänt tokgulliga. Efter någon timme började de bli trötta och ballade ur emellanåt, slogs, grät och skrek. Och jag kände ett sånt lugn inom mig! Jag har inte haft andra barn i samma ålder att relatera till men nu såg jag ju att de alla tre var nästan lika hetlevrade - alltså att de kunde få sådana utbrott som jag tidigare trott bara Storebror kunde få. Så skönt! Och vilka fantastiska mammor! Det är så typiskt att vi ska flytta snart..! Verkligen synd att vi inte började umgås tidigare.

På förmiddagen var Lillebror på 1-årsbesök på BVC. 11,3 kg och 78 cm, visade att han har planat ut ordentligt på kurvorna. Han fick sitt 1-årsvaccin och även 1,5-årsvaccinet. Stackarn fick alltså inte en eller två utan tre hemska sprutor och grät stora, varma tårar mot min axel. Jag brukar inte vara blödig men jag blev nog det ett tag där. Minuterna senare var han sprallig och glad igen, busade som vanligt och blev förbannad när han inte fick krypa in i alla rum. Ikväll kom den förväntade febern och om 10 dagar kommer väl biverkningarna från mässlingvaccinet också.

Första dygnet som gräsänka har gått lite sådär annars. Psykbryt med massa skäll igår kväll gav mig sååå extremt dåligt samvete. Jag vill aldrig bli sådär arg igen! Hade jag sett mig utifrån hade jag bara tyckt jag var en vidrig kärring, så som jag brukar tycka om folk som skäller ut sina barn ute. Har bestämt mig för att försöka ta en dag i sänder. Ny dag nya tag och gårdagen glömd och förlåten. Mycket sömn, bra och regelbunden mat och mycket aktiviteter, så att barnen inte blir uttråkade. Tyvärr resulterar ju det sista i att även mamman blir trött, vilket i sin tur inte får några kartonger packade... Men så får det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar