onsdag 1 februari 2012

Lägenhet: Check?

M har hört av sig och allt är jättebra. Vi skypeade till och med lite innan han ville joina de andra och dricka lite vin. Han har varit på visning och tro det eller ej, men vi har förmodligen fått en lägenhet!!! En bra sådan! Måste bara bekräfta några hundra gånger innan jag vågar tro att det är sant. Och så ska ju kontraktet skrivas på också, så att vi faktiskt har den. I närheten finns en fin park, två affärer, en shoppinggata, äventyrsbad, lekplats m.m. 45 minuter pendlingstid för M är inte optimalt, men ändå bara 15 mer än han har haft här i kalla Malmö. Har kollat upp dagiset i närheten på Ofsted och det hade enbart 2:or, vilket ju är ganska bra.

Vardagsrummet idag. Jag förutspår en mycket intensiv
morgon ifall jag inte städar upp det mesta ikväll.

Just nu står jag upp vid spisen, där jag har datorn i brist på annan möbel att ställa den på. Fötterna värker som tusan, eftersom jag gått väldigt mycket idag och dessutom försökt natta om en ledsen Storebror samtidigt som jag, sittandes på huk vid sängen, haft Lillebror i bärsele på magen. Aj, aj, aj. Orkar inte packa mera! Eller mera och mera. Jag har ju faktiskt inte packat speciellt mycket sedan M åkte igår. Faktiskt inte ens sedan vi bestämde oss för att flytta. Fyra ynka fullpackade kartonger står och samlar damm i lekrummet tillsammans med 4 detaljerade listor på vad de innehåller. 1, 2, 3, 4... Det är inte ens en kartong i veckan. Imorgon ska en vänlig själ köra upp med några kartonger till mamma. Sådant som vi inte vill ta med oss just nu. 158 kg foton och böcker bland annat.

2 kommentarer:

  1. Styrkekramar till dig. Tycker du är så modig som ska flytta utomlands. Och jätteduktig som orkar ta hand om barnen själv tills att ni åker. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bejbi! :) Hoppas ni kommer och hälsar på!

      Radera