måndag 28 maj 2012

Varmare tider

Äntligen har solen tittat fram och bjussar snällt på minst 27 grader varje dag. Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN!!! Det är så otroligt skönt att känna solens värmande strålar mot huden och jag känner verkligen att jag börjar leva igen! Visst, träden var gröna redan innan, fåglarna sjöng innan, många gick omkring i shorts trots regnet men det är ju ändå något som saknas när det bara är grått, grått och grått ute varje dag i flera förbenade veckor...

Mamma och Syster Isia var här i fem dagar förra och förrförra veckan och det gav ett enormt lyft i mitt sinne! Att bara kunna vara med två underbara människor, visa dem hur vi har det, shoppa, gå på sight seeing, PRATA, skratta, grilla, kunna duscha mitt på dagen, kunna sminka sig ordentligt, låta ryggen vila en stund, se barnen så glada och uppspelta... Det är livet :) När de åkte var vi alla ledsna. E gick runt och letade och luktade på kuddarna, där de sovit och berättade för oss med glädje att kudden "luktar Isia". Sen låg han där och sniffade och myste och pratade om allt vi gjort under dagarna som de var här. Men snart ses vi ju igen! Och om bara några dagar kommer Faamo och Faster Tina med hela familjen och det längtar vi också till så otroligt mycket!

Tänk att lite vuxet sällskap och solen var till stor del, det som behövdes för att mitt humör skulle bli så pass mycket bättre! Jag har till och med lite idéer om vad jag ska göra för pyssel och inspirationen till vårt företag börjar sakta men säkert växa.

Jag skippar förresten Storebror-och-Lillebror-grejen. Det känns inte "oss". Vi använder medvetet aldrig de benämningarna hemma och det känns bara konstlat att kalla dem för det här på bloggen. Nu får Storebror vara E och Lillebror är C. Kort och gott.

På tal om. Sovsituationen har blivit ohållbar just nu. E har ju en egen säng intill vår stora och C sover mellan mig och M. Men nu har lilla kramiga böktrollet C börjat sparka ut sin kära pappa mot kanten, vilket gör att han får ont i ryggen. Så jag antar att vi får köpa en juniorsäng till E, så får C ärva spjälisen. Problemet är bara att vi inte har råd med det just nu. Ska kolla runt lite på nätet efter beggade saker också, men då måste vi ändå betala extra för transport och jag misstänker att slutsumman blir densamma som om vi skulle köpa ny säng från Ikea. Eller kanske inte... Vi kanske kan spara några hundralappar (jag tänker fortfarande lite i SEK!! :S) på det sättet ändå. Tills dess får vi prova annat. Vi kanske kan byta plats i sängen och se vad som händer, eller så får M sova i bäddsoffan i vardagsrummet... Vi får se.

E snuttar sin fot <3 Så har han gjort ända sedan han var  bebis.

C hade en tillfällig flirt i Hyde Park häromveckan :)

Det var KALLT vissa dagar när mamma och Isia var här... Här syns E's
"spotty bag", som han kallar den - eller "potty bag", som han själv säger.
TV-favoriten Mr. Tumble har en prickig väska och E har sedan länge
velat ha en likadan.

Tittar på film (troligtvis favvisen "Skönheten och Odjuret") med Isia

Morgonmyser med Babcia (mormor) och Isia. Min lillasyster är så söt :)
Kudden på bilden (gulgröna hjärtat) är hennes snuttekudde som hon haft
sedan hon var riktigt liten. Hon kan inte sova utan den, trots att hon nu är 20 <3

Alla trängs för att få vara nära pappa när han kommer från jobbet!

Vi besökte Kew Gardens i helgen. Jisses vad vackert det är där!!!
Jag ångrar så att jag inte tog med mamma dit medan hon var här... Hon älskar sånt här!
Och nu vet jag hur jag vill bo. När vi vunnit några miljoner, alltså... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar