onsdag 28 november 2012

A little bit too much excitement

På bara en vecka har det hänt två allvarliga saker i området...

När jag kom hem efter min minisemester var det någon, som kvällen innan, blivit skjuten till döds strax utanför vårt hus. Hela "torget" på andra sidan gatan var avspärrat och det var poliser och forensics där i flera dagar och finkammade platsen samt frågade ut alla förbipasserande om de sett eller hört något.

Idag gick vi, precis som vanligt, ut på promenad med barnen på kvällen. Vi kom tillbaka hem ungefär samtidigt som den första brandbilen stannade utanför mittenhuset i vårt kvarter. Efter en snabb avstämning med conciergen backade de till -vårt- hus! Sedan kom ytterligare en brandbil. E var givetvis i extas (C sov redan, somnade innan vi kom ut) för han älskar ju brandbilar och sånt! Vi tänkte snabbt ifall vi skulle springa in och hämta våra viktiga papper, foton och pass men ångrade oss sedan (vi måste nog ha en väska med sånt nu, för jag har blivit NOJIG! Big time.) Brandmännen sa att det var okej att gå in i huset, men vi gick och handlade istället och när vi kom tillbaka var det bara en brandbil kvar och några polisbilar hade tillkommit. Så vi antar att de fixat allt nu men jag kan inte låta bli att vara nojig nu. Har ställt vagnen i hallen på ett sånt sätt att vi snabbt kan ta oss ut. Jag kände konstig lukt när vi kom hem (M sa att jag inbillade mig)... Hoppas vi får en lugn natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar