torsdag 28 maj 2015

Uppdatering... 2015

Lång tid sedan en uppdatering här… Som vanligt, skulle jag vilja säga. Sitter ofta och ångrar att jag inte skriver oftare för det är så behändigt att ha tillhands vid senare tillfälle. Speciellt när man är så tankspridd och otroligt glömsk som jag är och vill minnas tillbaka, hitta mig själv igen.

Har på senare tid fått en massa renskrivna anteckningar av min mormor, sådant som morfar skrev när han fortfarande levde och som mormor nu gör om till digitalt format, så att vi alla kan ta del av hans memoarer. Det slår mig väldigt ofta att historien ändras så himla mycket beroende på vems ögon man ser den genom. Känner igen många av de situationer och händelser som morfar beskriver men upplevde dem helt annorlunda själv än vad han gjorde. Tänker också på hur pass mycket som försvinner när man berättar vidare saker för någon annan. Han beskriver till exempel händelser som han själv inte upplevt men som han fått berättade för sig, men där den som berättade (oftast mormor) utelämnat någon liten detalj som fått honom till att värdera händelsen på ett helt annat sätt än vad han hade gjort om han haft alla fakta rätt… Intressant och tänkvärd läsning.

Här är allt mer eller mindre som vanligt fast ändå inte. Jag är fortfarande mest hemmamamma men jobbar deltid med rekrytering. I min webbläsare trängs för närvarande diverse rekryteringssiter och CV:n med kanelbullerecept och bajsfärgkartor. En normal half term alltså. Med magsjuka barn som behöver sysselsättas, samtidigt som jobbet inte kan läggas helt åt sidan.

Maskinen går på högvarv med nerbajsade och nerkräkta kläder, sängkläder och mjukdjur. Mattrengöringsmedlet har använts flitigt även denna omgången… Tänkte hämta våra pass på ambassaden denna veckan, eftersom barnen är lediga och E har så mycket sjukfrånvaro men jag antar att vi får ta det på en vanlig skoldag trots allt. Hoppas på förståelse från skolan, har trots allt bokat om det jag kunnat till tider som är utanför skoltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar