fredag 9 mars 2012

Dagen då allt gick som det var tänkt

Not. Jag sitter här och undrar om jag ens haft en sådan dag i hela mitt liv. Idag har inte mycket blivit som jag ville eller tänkte att det skulle bli. Bara ikväll; här sitter jag, sista kvällen i Sverige, ensam i köket i sällskap av min dator och ett glas kall öl. Packningen är inte klar. Min syster, som sa att hon ville umgås idag är hos sin "killkompis". Brorsan, som sa att han ville umgås dumpade mig under en långpromenad med barnen för att han skulle ut med sina vänner. Min mamma och styvfar sitter och kollar på nån meningslös film och dricker drinkar... Dagens inlägg borde kanske hetat "Dumpad" istället. Jag själv ska duscha, packa lite, lägga in skiten i bilen och montera bilstolarna - som för övrigt ligger i syrrans bil (som hon givetvis körde till sin vän). Vi får se hur mycket kvalitetstid med familjen det blir för min del. Blir väl desto mer i bilen imorgon, på väg till Köpenhamn och älskade M som kommer och hämtar oss där. Han åker till Heathrow redan nu, för att sova där så att han kan ta ett tidigt flyg. <3

Jag var besviken på alla först, trots allt de gjort idag. Men nu har jag pratat med M och nu ser jag bara fram emot att träffa honom och vara med honom varje dag, packa upp alla grejer, bygga möbler, planera, leva.

Denna månaden hos mamma har varit fantastiskt kul och för elva jobbig. Jag är så tacksam att vi fått bo här. Jag kan inte ens tänka mig hur vi hade haft det i Malmö om vi fått vara kvar där ensamma.

Kvällsmys med Babcia (mormor) i världens bästa tält

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar