tisdag 6 mars 2012

Nedräkning

Nedräkningen började ju egentligen när M åkte eller till och med när vi tog beslutet om att flytta, men det känns mer påtagligt nu, när det bara är knappa 4 dagar kvar! Vi försöker klara oss så gott det går och det går inte smärtfritt men i alla fall ganska snabbt nu.

Storebror och Lillebror bråkar ganska mycket och idag såg jag till och med att Lillebror försökte BITA Storebror i armen när han inte ville släppa förbi honom till sina klossar. Storebror har blivit bättre på att inte slåss, utan ropa på mig när Lillebror blir för jobbig eller närgången. Arg blir han fortfarande, men han biter oftast i leksaken han håller i handen för tillfället eller skriker "Jag jättearg på dig mamma (eller annan person)". Han är så duktig, lilla hjärtat. Det andra lilla hjärtat också för den delen. Han har börjat gå lite mer nu! Han tycker det är jätteroligt och skrattar högt när han lyckas.

Idag blev det massa frukt till mellis. Alltid lika uppskattat av båda finsmakarna. Notera Storebrors fina, silvriga naglar! Imorgon ska de bli gröna har han sagt.


Jag köpte en dubbelvagn för 300 spänn för att kunna ta med båda barnen ut alldeles själv. Innan dess kände jag mig fången här när jag var ensam hemma. Storebror gillar inte att gå långt och jag orkar inte bära någon av dem längre sträckor med vintermundering på. Bilden nedan är från förra veckan då det var ganska varmt och de inte behövde tjocka vinterjackor. Snacka om världens fulaste och mest svårkörda vagn! Men ack, så mycket lättare livet blev med den :) Att jag inte tänkte på det när jag kom hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar