söndag 10 juni 2012

Besök och Brighton

Kusiner <3 Lilla D fattas dock här.
Bild lånad från faster Kristina.

Farmor och gänget var här i förra veckan och det var jätteroligt att få träffa dem! Det kan tyckas galet att det var 5 personer plus oss 4 i vår lilla, ännu inte helt uppackade lägenhet men det var inga problem alls (utom möjligen C's dagliga ylande, som även gjorde våra gäster extra ljudkänsliga)! Barnen lekte och hade skoj, sprang, hoppade, skrattade, bråkade och var lyckliga. Vi blev uppassade med hemlagad pizza och annat smaskens, städhjälp och mycket mer. Jag hann till och med packa upp 5 lådor från sovrummet och 2 i vardagsrummet, vilket blev möjligt när Macke fixade klart vår bokhylla! Vi besökte Tate Modern och käkade på pub - för övrigt den godaste hamburgaren jag nånsin ätit, gjord på chorizo och vildsvin! Vi var på Kew Gardens. Igen. Vårt nya favoritställe på jorden, kan man nästan säga. Jag fick till och med en vilodag när nästan alla åkte till Shoreditch men jag, E, Macke och kusin EL stannade kvar och hade världens slappardag! SOM jag behövde den dagen :) Har inte varit ensam så länge med min underbara, lilla E sedan i höstas och han blir som sitt gamla jag när inte lillebror C är med och stjäl uppmärksamhet. De är båda totalt annorlunda när man umgås med dem på tu man hand och det är så skönt att få se den sidan av dem ibland.

Helgen har varit väldigt upp och ner. På lördagen hade jag först några mindre och större psykiska sammanbrott, men till slut lyckades M övertala mig att vi skulle åka till Brighton och tur var väl det för Brighton visade sig vara alldeles underbart! En fantastisk stad med pittoreska hus, galna palats och en härlig stenstrand som E älskade! Han fick med sig en ordentlig samling runda stenar därifrån, som nu ligger trygga i en ask i lekrummet. Så fort vi kom ner till stranden, tog jag med honom så att vi kunde kika på vågorna. Det var väldigt blåsigt, men det kändes ändå som om vi kunde gå ganska långt fram. I sista stund såg jag den enorma vågen som kom mot oss och jag hann precis ta upp E i famnen när vattnet störtade mot oss. Nja, så farligt var det inte men jag fick vatten upp till halva vaden, så E hade blivit ordentligt blöt. Sedan gick vi mot piren och kollade på alla fina båtar. På piren spelade vi lite i arkadhallen (vann givetvis inte ens en penny) och köpte massvis med godis som vi käkade upp på väg tillbaka till tåget.












Idag har vi mest tagit det lugnt, men ändå hunnit med en hel del. Smågrabbarna har haft lite längre hår ett tag nu men eftersom det blir ganska varmt om dagarna nu så fick de nya sommarfrisyrer. Det vill säga snagg. De var så otroligt duktiga och det var första gången med trimmer - något som innan varit väldigt läskigt. Speciellt för E. Men allt gick hur bra som helst. I eftermiddags var vi ute på vår allra första  gemensamma gångpromenad, alltså där vi gick på promenad alla fyra. Vi hade inte ens med oss vagnen, vilket vi senare ångrade när vi kom på att 13 kg småbarn plus packning och nyköpta flaskor med vatten inte alls var någon höjdare att kånka runt på :)


Nyklippta bröder på promenad

1 kommentar: