fredag 2 november 2012

Vaccinera eller inte

Det är frågan... Ingen frisk förälder vill väl utsätta sitt barn för fara men här kan det ju bli farligt hur man än väljer att göra!

Enligt sjukvården kan både E och C drabbas hårdare av en influensa och jag vill ju inte att de ska hamna på sjukhus, få bestående men eller till och med dö. MEN mitt förtroende för läkemedelsbranschen är inte jättestort sedan större delen av Sverige vaccinerades med den "ofarliga" Pandemrix för bara några år sedan. SEN kom det fram att oj, det var visst inte alls ofarligt. Snarare motsatsen...

Jag läser hela tiden om länder och till och med läkemedelsföretag som dragit in vaccinet mot årets influensa på grund av "oväntade testresultat" och samband mellan vaccinet och t.ex. narkolepsi. Vågar jag då lita på att det är ofarligt för mina barn???

Och det går inte fråga sjukvården vad de tycker heller, för de måste ju ta vaccinet oavsett vad och alla rekommenderar oss att ta det. Precis som då, för några år sedan då fågelinfluensan härjade.

Men så läste vi på och till slut bestämde vi oss för att vaccinera. Då visar det sig att barnvaccinet är slut i hela landet! :/ Snopet... Nu ska jag försöka vaccinera mig, så att jag minskar risken för att smitta barnen. Och som mamma sa - om de får influensa så kommer jag själv ha mer ork att ta hand om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar